Contact

Via Appia Antica,
224, 00179 Roma, Italy
Email: reservations@yourdomain.com
Phone: +88 (0) 101 0000 000

side-area-cards

Follow us

Image Alt

Najnowsze trendy w hotelarstwie

Najnowsze trendy w hotelarstwie

Rozwój technologii mobilnej i sztucznej inteligencji dziś stanowią innowacje, a jutro staną się codziennością. To również jedne z najważniejszych trendów, które będą kształtować branżę hotelarską w najbliższych latach. Poznaj je wszystkie, aby dostosować swoją ofertę do oczekiwań gości.

 

Każda nowe pokolenie ma inne oczekiwania, za którymi właściciele hoteli muszą nadążać, jeśli chcą utrzymać swoją pozycję na rynku. Wiodącą siłą nabywczą w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku staną się generacje tzw. millenialsów (osób urodzonych w latach 1980-1996) oraz Z (urodzonych po 1995 roku). Obie skupione są wokół świata wirtualnego i oczekują spersonalizowanego podejścia, także w odniesieniu do obsługi oferowanej przez branżę hotelarską, w której najbliższe lata upływać będą pod znakiem rozwoju dwóch podstawowych obszarów: technologii mobilnej oraz sztucznej inteligencji.

 

Rewolucja mobilna i nowoczesne oprogramowanie

Smartfony stały się nieodłączną codziennością większości społeczeństwa. Jak wynika z badań, w 2020 roku ponad 67 proc. ruchu w Internecie pochodzić będzie z urządzeń mobilnych, co oznacza, że wdrożenie rozwiązań zaprojektowanych specjalnie pod te urządzenia jest dla hotelarzy koniecznością. Aplikacje hotelowe dedykowane na urządzenia mobilne są wygodnym narzędziem, za pośrednictwem którego można zaplanować pobyt w hotelu z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. Mowa zarówno o sposobie rezerwacji pokoju i dokonywaniu zamówień, jak również o integracji z automatyką budynku, umożliwiającą sterowanie zamkami hotelowymi, oświetleniem w pokoju czy telewizją. Przed zakwaterowaniem gość będzie mógł dostosować do swoich preferencji takie udogodnienia jak rodzaj kosmetyków, gatunek kwiatów, ofertę serialową czy temperaturę w pomieszczeniu. W takie rozwiązania inwestują najwięksi giganci hotelowi – sieć Hilton planuje wprowadzić możliwość całkowitej personalizacji pokoju wyłącznie z poziomu smartfona. Zyskującym na popularności rozwiązaniem są również chatboty – automatyczny mechanizm reakcji na najczęściej zadawane przez klientów pytania podpina się pod stronę internetową hotelu albo aplikację Messenger, aby ułatwić komunikację i szybko zareagować na zapytania i prośby, dopasowując się do preferencji gościa.

 

Mobilność a technologie wspierające i marketing

Mobilność wpływa również na rozwój technologii wspierającej oraz działań marketingowych. Hotelowe lobby coraz częściej zmienia się w przestrzeń coworkingu i spotkań za sprawą wyposażenia budynku w takie rozwiązania, jak indukcyjne ładowarki czy interaktywne ekrany. Działania promocyjne przeszły natomiast do sfery Internetu i mediów społecznościowych, gdzie sprawny system CRM stanowi ogromne ułatwienie w obszarze zarządzania ofertą. Dzięki zgromadzonym danym o gościach hotelu, program automatycznie będzie mógł przedstawić im precyzyjnie dopasowaną ofertę do ich oczekiwań i upodobań. Nigdy wcześniej wybór zautomatyzowanych narzędzi nie był tak istotny, jak dziś. Warto zatem zainwestować w oprogramowanie od jednego dostawcy, które zoptymalizuje wszystkie procesy (integrację danych klienta, ułatwienie zarządzania i sprzedaży) i zapewni oszczędność kosztów, bezpieczeństwo oraz stały rozwój obiektu.

 

 

Sztuczna inteligencja – niezawodny pracownik

Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji są dostępne już dziś – na razie wymagają asysty człowieka, ale postęp w tej dziedzinie jest stosunkowo szybki i nieunikniony. Coraz szerszy rozwój technologii powoduje, że zawody takie jak recepcjonista, concierge czy trener personalny znikną z rynku lub zostaną zastąpione przez odpowiedniki w postaci wirtualnych asystentów. Jednym z przykładów jest także revenue manger – odpowiedzialny za plany cenowe, porównywanie ich z danymi historycznymi i konkurencją, którego obowiązki w przyszłości będzie pełnić sztuczna inteligencja. Dane będą mogły być aktualizowane przez całą dobę, a nie raz na tydzień czy dwa tygodnie – zautomatyzowany system przychodów umożliwi bieżącą kontrolę sytuacji w poszczególnych obszarach działalności. Reakcja na zmieniające się zapotrzebowanie klientów może być natychmiastowa, o każdej porze dnia. Tendencja do korzystania ze sztucznej inteligencji dostrzegalna jest w Japonii, gdzie hotel Henn-na oferuje zakwaterowanie całkowicie zarządzane przez roboty. Hotel CityHub w Amsterdamie został mianowany najbardziej innowacyjnym hotelem w 2016 roku – wprowadzono w nim takie rozwiązania jak automatyczny meldunek za pomocą tabletów, zegarki identyfikujące gości z systemem RFID zamiast kart, czy mobilny concierge, proponujący aktywności i integrację pomiędzy gośćmi. Sztuczna inteligencja jest rozwiązaniem niesamowicie wygodnym: pracuje bez przerw niezależnie od pory dnia, nie żąda podwyżki, nie choruje.