Contact

Via Appia Antica,
224, 00179 Roma, Italy
Email: reservations@yourdomain.com
Phone: +88 (0) 101 0000 000

side-area-cards

Follow us

Dlaczego branża hotelarska poradzi sobie z pandemią?

Dlaczego branża hotelarska poradzi sobie z pandemią?

Kryzys spowodowany pandemią koronawirusa jest jednym z największych w historii, z jakim muszą zmierzyć się właściciele hoteli i ośrodków wypoczynkowych. Trudne czasy na zawsze zapiszą się na kartach hotelarskiej historii. Choć część obiektów może nie przetrwać konsekwencji ogólnoświatowego zastopowania rynku, wielu hotelarzy ma podstawę, by wierzyć w wyjście obronną ręką z kryzysu. Oto 4 powody, które zwiastują sukces branży hotelarskiej w walce ze skutkami pandemii.

 

Okres zamknięcia ośrodków wypoczynkowych i konferencyjnych przyniósł ogromne straty. Choć zdecydowana większość hoteli (93%) wznowiła działalność, liczba dokonanych rezerwacji jest znacznie mniejsza, niż w analogicznym okresie lat ubiegłych. Jak wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, w lipcu 70% hoteli w Polsce odnotowało obłożenie poniżej 40%. Na podstawie dokonanych rezerwacji, podobna frekwencja ma wystąpić w 84% hoteli w sierpniu i 93% we wrześniu. Dane te ulegają jednak dynamicznym zmianom ze względu na tendencję gości do planowania urlopów na ostatnią chwilę. Istnieją jednak wiarygodne przesłanki ku temu, by wierzyć, że branża przetrwa okres kryzysu.

 

Bon turystyczny

Każda pomoc skierowana ku branży hotelarskiej jest na wagę złota. Od 1 sierpnia 2020 roku beneficjenci programu 500+ mogą skorzystać z Bonu Turystycznego – jednorazowego datku w wysokości 500 zł dla każdego dziecka poniżej 18. roku życia (w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności wartość bonu wynosi 1000 zł). Bonem można opłacić usługi hotelarskie i imprezy turystyczne w obiektach, które uprzednio zostały wpisane na listę podmiotów do tego uprawnionych. Program jest finansowym ułatwieniem nie tylko dla rodziców – to jednocześnie wsparcie branży turystycznej, która dzięki takim działaniom zyskuje klientów. Jak podaje ZUS, do dnia 10 sierpnia liczba aktywowanych Bonów przekroczyła 500 tysięcy, a jej łączna wartość wyniosła 429 mln zł. Póki co dokonano płatności 50 tysiącami bonów na kwotę 36 mln zł.

 

Spragnieni podróży

Trzymiesięczna kwarantanna była dużym wyzwaniem przede wszystkim dla ludzi aktywnych, kochających podróże. Koronawirus zmusił tysiące osób do przełożenia lub całkowitego odwołania wakacji zaplanowanych na wiosnę i wczesne lato, dlatego też wraz z ponownym otwarciem obiektów wypoczynkowych, coraz więcej osób decyduje się na spontaniczne wyjazdy w późniejszym terminie.

 

Rozwiązania technologiczne

Hotelarze dość szybko zareagowali na nowe potrzeby gości, które skupiają się głównie wokół bezpieczeństwa. Coraz chętniej wdrażają w obiektach innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają ograniczyć interakcję gości z obsługą. Wśród nich można wyróżnić między innymi mobilny system zameldowania i wymeldowania, bezkontaktowe płatności czy technologię umożliwiającą kontakt z obsługą hotelu przez aplikacje lub inne komunikatory.

 

 

Doświadczenie i długa historia

Branża hotelarska jest jedną z najstarszych branż w historii gospodarki. Jej wieloletnia tradycja wiąże się z ogromnym doświadczeniem, które przekazywane jest z pokolenia na pokolenie. Hotelarze przetrwali nie tylko światowe kryzysy gospodarcze, strach turystów przed podróżowaniem w związku z zamachami terrorystycznymi, ale także wojny i inne konflikty międzynarodowe. Wiedzą, jak umiejętnie dostosowywać ceny usług do potrzeb i możliwości klientów, znają też istotę marketingu i promocji. Wieloletnia edukacja i inwestowanie w rozwój pozwalają przetrwać najcięższe kryzysy.

 

Negatywne skutki pandemii będą odczuwalne najpewniej przez kilka następnych miesięcy, jeśli nie lat. Odzyskanie tego, co zostało utracone, będzie długim procesem. Należy jednak wierzyć w to, że ciężką pracą i sukcesywnym dążeniem do celu branża hotelarska odzyska dawną świetność.